Současná doba nabízí hned několik možností, jak si pořídit a vést vlastní internetový obchod. Můžete si jej vytvořit sami, využít hotové řešení nebo si nechat vytvořit celý e-shop na míru.
Proč se rozhodnout právě pro poslední variantu? Jaké výhody či nevýhody nabízí takto vzniklý e-shop na zakázku?
Porovnání alternativ
Vytvořit si vlastní e-shop, ideálně na nějakém free systému, je asi to první, co každého napadne. Výhodou jsou nízké náklady, velkou nevýhodou pak značně jednoduchý základ, na kterém je jen pár funkcí, které pro náročnější požadavky zákazníka nebudou stačit. Vhodný je tedy především pro malé obchody s řádově desítkami produktů.

Oproti tomu v tzv. krabicovém (hotovém) řešení již můžete získat mnoho užitečných doplňků. Takové řešení nabízí již předpřipravenou šablonu, na kterou si vlastní e-shop v podstatě nasadíte.
Nevýhodou je, že můžete využívat jen již vzniklé funkce a pokud budete chtít upravit něco podle svého, mít nějaký nadstandard, pravděpodobně narazíte.
E-shop na klíč
Pokud plánujte větší, a především profesionálnější projekt, pak tedy přichází v úvahu tvorba eshopu na míru. Co to obnáší? Začněme nevýhodami. Nevýhodou je cena. A to je tak asi všechno.
Oproti free řešením nebo využití hotového shopu opravdu zaplatíte víc, ale získáte vlastní systém. Jak začít?
Pokud oslovíte specializovanou firmu, která má své řešení eshopu, ale je ochotná udělat jakékoli změny dle vašich požadavků, bude pak stavět již na pevných základech a investice pro vás nemusí být zas až tak vysoká. Oslovte je a nechte si svou představu nacenit.
Jaké výhody přináší e-shop na míru?
- především zrealizujete své nápady a jakkoli náročné požadavky
- nebude vás omezovat žádná šablona
- odlišíte se od konkurence
- e-shop bude moci růst a měnit se současně s růstem a úspěšností vašeho podnikání
- e-shop přizpůsobíte požadavkům (chování) zákazníků
- získáte plnou podporu a potřebné aktualizace
- budete držet krok s aktuálním trendem
Využití e-shopu na míru je ideální i pro případ, že nabízíte určitý specifický produkt nebo službu, která vyžaduje individuální prezentaci nebo kombinovaný a komplikovaný způsob přidávání zboží do košíku.

Osobní funkce
Podstatné jsou také další procesy, které získáte speciálně na míru, a probíhají na pozadí. Jedná se hlavně o individuální optimalizaci pro vyhledávače, která se lépe přizpůsobí cílení na konkrétní trh.
Zvlášť důležitá je také optimalizace vzhledu stránky, která je klíčová pro to, aby zákazník na stránkách zůstal, snadno zde nakupoval a případně se i rád vracel. Důležitější, než počet návštěv webu je počet dokončených objednávek.
Nadstandard
Další výhodou jsou přesné statistiky, které napomáhají dalšímu vývoji obchodu. Samozřejmostí je pak zajištění propojení s účetním systémem, snadná a intuitivní správa objednávek a faktur, nastavování širší škály parametrů a filtrů a mnoho dalších.
Autor: Zoner inShop