Lidé čím dál častěji darují zážitky. Proč?

Redakce doporučuje

Chuť jako zážitek: proč je vědomé užívání smyslů klíčem k rovnováze

V dnešní uspěchané době často přehlížíme sílu drobných okamžiků....

Temu.com: Jak ušetřit se slevou 30 % a cashbackem až 27,05 %

Internetový obchod Temu.com se rychle stal oblíbeným nákupním místem...

Objevte radost z psí adopce s Taily: Nová šance pro opuštěné čtyřnohé kamarády

Adoptovat pejska je jedním z nejkrásnějších rozhodnutí, které může...

Vybuduj si silná záda i ruce na hrazdě

Cvičení doma může být stejně efektivní jako v posilovně,...

Výroba polepů na auto: jak to probíhá?

Chcete, aby vaše auto skutečně vyniklo? Zvolte autopolep! Získáte...

Snad každý z nás někdy daroval dárek, který se nesetkal úplně s úspěchem. A Vánoce jsou přímo stvořené k nákupu hmotných dárků, které se většinou nevyužijí. Proto lidé čím dál tím častěji darují spíše zážitky, místo hmotných darů. A nejen proto! Jedinečné zážitky si pamatujeme celý život, zatímco hmotné věci se časem okoukají. Tenhle fakt už pochopilo 7 lidí z 10, kteří dávají přednost zážitkům.

Pokud chcete být šťastní, tak neutrácejte za věci. Pocit štěstí z jejich pořízení, který se ve vás vyvolává také rychle vyprchá. S touto studií přišel Thomas Gilovich z Cornellovy univerzity a má k vysvětlení hned několik hlavních důvodů.

Tím prvním je, že na nové věci si brzy zvykneme. Každý to určitě někdy zažil. Koupíte si třeba nové boty, které nestály úplně málo peněz, ale jak dlouho vám skutečně vydrží nadšení z nich? Týden? Měsíc? Brzy po jejich zakoupení se pro vás stanou jen dalšími botami ve vašem botníku. Zároveň stále zvyšujeme laťku a vede nás to k dalším nákupům a novým očekáváním. Věci nás také nutí srovnávat a radost z nových bot budete mít pravděpodobně jen do té doby, než zjistíte, že recepční u vás ve firmě si koupila ty samé.

Jak se trefit do vkusu obdarovaného?

S hmotnými dary je ještě jeden problém, máte mnohem větší šanci, že se netrefíte do vkusu obdarovaného. Obzvláště vymyslet vhodný dar pro naše drahé polovičky dá občas pěkně zabrat. Naštěstí v dnešním světě existují firmy, které tento problém vyřeší za nás. Třeba Adrop.cz, který nabízí více jak 300 parádních zážitků, z kterých si vybere každý. My tak můžeme sedět s počítačem v křesle, popíjet víno a vybírat z pohodlí domova, místo přeplněného nákupního centra. Jak ale koupit ten správný zážitkový dárek, který si bude váš drahý pamatovat celý život?

Není zážitek jako zážitek

Hned na úvod je třeba se zamyslet, zda váš muž dává přednost odpočinkovějším zážitkům nebo by si rád vyzkoušel adrenalinový dárek pro odvážné chlapy. V obou případech máte spoustu možností a záleží jen a jen na vás, co mu dopřejete.

Pokud není zrovna milovníkem rychlých aut nebo má strach z výšky, doporučujeme zvolit klidnější dárek, kterým nikdy nic nezkazíte. Mezi velmi oblíbené u můžu patří pivní lázně, kterými potěšíte každého milovníka tohoto lahodného moku. Náplní tohoto zážitku bude nejprve samotná lázeň v autentické dřevěné kádi, naplněné směsí bylinek, léčivých esencí a samozřejmě piva. Nejen, že se bude v pivě koupat, ale bude ho u toho i pít, a to už je dvojnásobná radost. Blahodárné účinky lázně se projevují díky kvasnicím nejen na pokožce, ale také se vám po tomto zážitku vrátí domů odpočinutý a s dobrou náladou.

Jestliže dává spíše přednost vínu, obdarovat ho můžete degustací vína či vinařským kurzem. No a pokud je abstinent, můžete mu dopřát úplně jiný druh zážitku, a to třeba povolání na zkoušku. Bude na jeden den bagristou nebo farmářem?

Je to milovník adrenalinu a jeho druhé jméno je Nebojsa? Darujte mu zážitek, při kterém i on bude mít pro strach uděláno. Nabízí se třeba bungee jumping, při kterém si seskočí z mostu a pořádně provětrá hlasivky. Nebo mu můžete dopřát dárek s vůní benzínu, kterých je na výběr hned několik. Od školy smyku, zážitkové jízdy ve formuli až třeba po jízdu v Lamborghini. Už víte, co pro něj bude to pravé ořechové?

Jestli si nejste jista konkrétním zážitkem, není nic jednoduššího než zakoupit dárkový certifikát a samotný zážitek vybrat potom s jeho pomocí. Tak zážitkům zdar!

euro