SEO, nástroj pro zvýšení prodejů na internetu

Redakce doporučuje

Chuť jako zážitek: proč je vědomé užívání smyslů klíčem k rovnováze

V dnešní uspěchané době často přehlížíme sílu drobných okamžiků....

Temu.com: Jak ušetřit se slevou 30 % a cashbackem až 27,05 %

Internetový obchod Temu.com se rychle stal oblíbeným nákupním místem...

Objevte radost z psí adopce s Taily: Nová šance pro opuštěné čtyřnohé kamarády

Adoptovat pejska je jedním z nejkrásnějších rozhodnutí, které může...

Vybuduj si silná záda i ruce na hrazdě

Cvičení doma může být stejně efektivní jako v posilovně,...

Výroba polepů na auto: jak to probíhá?

Chcete, aby vaše auto skutečně vyniklo? Zvolte autopolep! Získáte...

Co je to SEO optimalizace webu? Obecná definice tohoto pojmu zní, že se jedná o soubor metodiky vytváření a upravování webových stránek, aby byly zajímavější pro vyhledávače. Co si pod tím představit? Nejspíše nic, taková definice nám nic neřekne. Začněme od postupně od začátku, přímo u vás. Máte webové stránky, na kterých propagujete svou firmu, nebo nabízíte své produkty? Pak jste si také určitě všimli, jak moc závisí vaše úspěchy na jejich návštěvnosti. Je to logické, čím více lidí o vás bude vědět, tím více budou vaše služby využívané, a zároveň tím vyšší budou vaše zisky. Ovšem zůstává zde otázka, jak docílit vyšší návštěvnosti? Od toho jsou zde právě různé metody SEO, které váš web posunou opět o kus dále. Podívejme se na celý proces poněkud blíže.

SEO optimalizace a její základní principy

Ještě pořád jsme si neřekli, co vlastně SEO v praxi skutečně znamená, a na jakém základu funguje. Podívejme se tedy poněkud hlouběji do problematiky. Jak vyplývá ze statistik a průzkumů, většina zákazníků hledá produkty na internetu pomocí frází, zadaných do vyhledávačů. Stroj, který je ve vyhledávači schovaný, pak projde web, a na základě různých kritérií vytvoří seznam výsledků, který by měl být co nejrelevantnější vyhledávání. A jaká jsou tato kritéria? Nejrůznější, přes fulltextové vyhledávání a zkoumání klíčových slov až prohledávání zdrojových kódů a struktury stránek. Toto všechno vyhledávače zajímá. A pokud jsou vaše stránseo-titulka-novaky nepřehledné, obsahují množství různých URL adres, nebo obsahují nekvalitní texty, pak se velmi pravděpodobně ztratí v záplavě informací na internetu, a při vší vaší dobré vůli budou prakticky k ničemu, protože málokdo se prokliká až k padesátému nebo stému výsledku vyhledávání. V tu chvíli nastává čas, kdy byste měli využít SEO. Pod touto zkratkou totiž rozumíme metody, které přesně na tuto situaci reagují. Jedná se třeba o analýzu klíčových slov, úpravu struktury, nebo zavedení zpětných odkazů na vaši stránku odjinud. Samozřejmě, nejlepší je myslet na ně hned na začátku, během tvorby stránek, a již ve vašich plánech je zohlednit. Když se vám podaří vytvořit stránky s obsahem čtivého textu, ve kterém bude zabudováno množství frekventovaných klíčových slov, stránky s jasnou strukturou, pečlivě popsanými obrázky, přehledným zdrojovým kódem i zajímavým designem, máte vyhráno. Ovšem otázka zní, na jak dlouho. Vzhledem k tomu, že internet se posouvá mílovými kroky vpřed, je dobré na tyto posuny reagovat, a čas od času si prohlédnout statistiky návštěvnosti. A pokud z nich vypozorujete výrazný pokles, nebo je celkově nízká, je nejvyšší čas provést SEO analýzu.

SEO analýza, jak funguje a jak se provádí?

Ať už se ji rozhodnete provést na základě dlouhodobých špatných výsledků, nebo na základě prudkého snížení návštěvnosti, SEO analýza rozhodně vám mnohé řekne. Je možné, že je na vašich stránkách „špatně“ nějaká drobnost, a stačí ji upravit, abyste se vrátili opět na přední příčky v návštěvnosti. Nebo, protože pojem „špatně“ není v takovém případě zrovna vhodný, bychom mohli říct, že to, co fungovalo a přivádělo vám zákazníky před rokem, už nemusí fungovat. Pak přišel nejvyšší čas provést SEO analýzu (buď vlastními silami, mnohem více se však doporučuje využít služby některé SEO agentury), nebo alespoň její část. Sestává totiž z řady kroků, protože údajů, které mají na návštěvnost vliv, je opravdu hodně. Můžeme tak tedy projít (právě kvůli fulltextovým vyhledávačům, o kterých zde již byla řeč) klíčová slova na webu, a na základě statistik vyhledávání se podívat, jestli není potřeba texty aktualizovat a přizpůsobit současné poptávce, nebo si projít strukturu našeho webu, a podívat se na jednotu URL adres a jejich přehlednost. Pro vyhledávače je totiž struktura velmi důležitým parametrem. Stránky, které jsou jednoduché, a jednotné, bude snáze procházet, zato ty složité robota spíše odradí. Velmi podstatná je také čistota zdrojového kódu. Přílišné množství tagů, zmatky a zbytečné části kódu budou vyhledávač pouze mást, a stane se tak, že nenajde, to co hledá, a vaši stránku tak vůbec nezobrazí. Zapomínat však nesmíme ani na zdánlivé detaily, jako jsou popisky v názvech obrázků, možnost prohlížet nahrané soubory, nebo upravit rychlost webu tak, aby byl pro zákazníky přístup snazší. Může vás to překvapit, ale přesně tyto detaily často o návštěvnosti stránek rozhodují, a jestliže budě v analýze něco shledáno špatným, je třeba provést optimalizaci, kterou se to zase opraví.

SEO optimalizace zdrojového kódu

Celý proces SEO optimalizace bychom mohli rozdělit do tří částí. Nejdříve je potřeba upravit vnitřní strukturu stránky, a to tak, aby byla co nejpřehlednější pro vyhledávač. Je tedy třeba otevřít zdrojový kód, a provést jeho důkladnou korekturu. Často totiž obsahuje množství tagů, zápisů či značek, které jsou v něm zbytečné, ať už jako chyby, nebo jako pozůstatky po starších verzích. Mnohdy se také stane, že je kód zbytečně a přehnaně dlouhý. Musíme si ale uvědomit, že to, co běžný smrtelník při pohledu na stránky neuvidí, uvidí vyhledávač více než jasně. Při hledání je zdrojový kód jeho zdrojem informací o stránce, a pokud bude nepřehledný, nebo chybový, pak se jím stroj prokousávat nebude, a vaše stránka se v žebříčku výsledku propadne. Proto je potřeba jej upravit, aby byl pokud možno stručný, čitelný a co nejlépe strukturovaný. To samé platí také o stránkách. Složité větvení webu mu u vyhledávačů ubírá na atraktivitě. Naopak, vhodně je uvést co nejvíce informací stručně na co nejmenším počtu stránek (ovšem s určitým smyslem pro logiku věci, jedna stránka se všemi údaji opravdu nestačí). Jakmile tohle všechno provedeme, pak se můžeme zaměřit na složitější, ale méně důležité úkoly, jako je zrychlení stránek, nebo umožnění uložení části obsahu do zákazníkova prohlížeče, aby se při dalším načítání výrazně ušetřil čas. Stále jsme však na začátku, to hlavní nás teprve čeká.

SEO úprava přímo pro zákazníky

Dosavadní SEO úpravy ještě zákazníka nijak zvlášť neovlivňovaly. Přeci jen, jednalo se o optimalizaci podle požadavků vyhledávače, se kterými si běžný člověk příliš nebude lámat hlavu. Málokdo si bude pročítat zdrojový kód, každého budou spíše zajímat praktické informace a obsah stránek. A tím se dostáváme do druhé fáze SEO. Technický podklad byl již položen, tak nám v dalším pokračování nic nebrání. Druhým stupněm bude úprava vašich stránek po jejich obsahové stránce. Co si pod tím představit? Je to jednoduché, je potřeba upravit texty, obrázky, i odkazy tak, aby byly pro zákazníky i pro vyhledávače atraktivní. Tedy aby všechno, co je na vašich stránkách napsané, mělo jednotný styl, vysoký obsah klíčových slov a samozřejmě minimum chyb (nejlépe samozřejmě žádné). Nenechme se mýlit, do textu na stránce patří také záhlaví a popisky. Přestože ho málokterý seo-telo-clankunávštěvník bude prohlížet, vyhledávač je v této věci velmi pozorný. Pokud jde o obrázky, měly by se vyslovovat k tématu, a ideálně mít v popisku klíčové slovo, protože i to je součástí vyhledávání. Totéž nám pak bude platit i pro odkazy na jiné stránky. Všechno jmenované, včetně případných grafů, tabulek, nebo čehokoliv jiného, by nám pak mělo dohromady tvořit unikátní, originální, designově vyladěný a hlavně jednotný styl, kterého se nadále budeme držet.

SEO zahrnuje také linkbuilding

Tím by byly základní úpravy webu hotové, ovšem je zde ještě jedna oblast, ležící na okraji SEO, jak velmi výrazně zvýšit zisky, plynoucí z návštěvnosti. Touto možností je linkbuilding. Jak si toto slovo vysvětlit? Z angličtiny ho můžeme přeložit jako budování odkazů, a bude to poměrně věrný překlad. O to totiž jde. Pokud se nám podaří najít kvalitní, důvěryhodné, a především zavedené weby, můžeme profitovat z jejich návštěvnosti tím, že, se souhlasem jejich majitele, samozřejmě, na ně umístíme odkazy na náš web. Na oplátku pak umístíme na naše stránky zpětný odkaz. Pokud takových stránek kontaktujeme více, pak můžeme vytvořit celou síť takovýchto zpětných odkazů, a o návštěvnost ostatních se podělí všichni, někomu se zvýší méně, někomu více, ale nikoho to nebude nic stát a naopak mu to dá šanci oslovit další zákazníky. Tím se vracíme zpátky k SEO. Za pomoci jednoduchých metod, které plynou z algoritmů vyhledávání, tak můžeme výrazně vylepšit své umístění na žebříčku vyhledávání. Z toho pro nás vyplyne zvýšení návštěvnosti, a dozví se o nás více lidí. A jelikož taková propagace s sebou přináší i větší zisky, otevírá se nám zde možnost vyšších výdělků a tím i dalšího posunu v podnikání. Drobná investice do SEO se nám tedy výrazně vyplatí.

SEO agentura v Praze bude výraznou pomocí

Již při takto stručném náhledu na SEO je poměrně dobře patrné, že se do ní sice může pustit každý sám, na druhou stranu může také velmi snadno zjistit, že takový úkol je nad jeho síly. Není na tom nic špatného, i profesionálové, aby provedli dobrou optimalizaci webu, potřebují spoustu znalostí a zkušeností. Mnohem jednodušší, než se snažit všechno zvládnout vlastníma rukama, je tedy požádat o SEO služby některou agenturu, která toto nabízí. Jednou z takových, které jsou na internetu velmi dobře hodnocené, a hlavně prověřené, je například MEDIAUNIT.cz. Samozřejmě, že to nebude zadarmo, na druhou stranu, ušetříte tím spoustu úsilí, času, a možná, že dosáhnete daleko lepšího výsledku, než byste vyprodukovali sami, a to by vás těžko někdo chtěl podceňovat. Pokud dočtete článek až do konce, uvidíte, že se nejedná o žádnou triviální práci na pět minut, ovšem stejně tak zjistíte, že potenciální výdělek, jaký se vám po optimalizaci stránek naskytne, náklady s tím spojené výrazně vyváží, a nejspíše i převáží na svou stranu.

 
euro